Відеомаркетинг або YouTube для промо


YouTube - це сайт, на якому ви можете знайти найрізноманітніше відео. Тут є ролики з  котами, незалежними рок-групами, виступами коміків, безглуздими жартами, вінтажною телевізійною рекламою, студентськими мюзиклами, домашнім відео, кліпами найважливіших новин, персональними відеоблогами і взагалі з чим завгодно. Користувачі завантажили вже мільйони кліпів, і кожен може подивитися будь-який з них у своєму браузері, нічого за це не сплачуючи. 

Більшість роликів на YouTube аматорські, зроблені непрофесіоналами за допомогою найпростіших веб-камер або побутових камкордерів, - і це не створює ніяких проблем, оскільки це приватне відео. Але на YouTube зростає частка більш професійних кліпів, багато з яких робляться для обслуговування або просування окремих продуктів, послуг або бізнесів.Саме так: бізнеси, великі і малі, відкрили для себе YouTube. Фактично YouTube став новим засобом онлайнового маркетингу: якщо у вашому бізнесі є онлайновий компонент, то ви можете (і навіть повинні) просувати його за допомогою роликів на YouTube.

Коротка історія YouTube
Якщо ви ніколи не відвідували сайт YouTube, то ви пропустили одне з найгарячіших місць в сьогоднішньому Інтернеті. Важко повірити, що YouTube всього шість років. YouTube - це дітище трьох колишніх працівників PayPal: Чаду Харлі, Стівена Чена і Джавед Каріма. Вони пішли з PayPal в пошуках нових можливостей для бізнесу. Вивчивши кілька ідей, вони в кінці кінців виявили потребу в сервісі, що полегшує процеси завантаження, перегляду та розповсюдження відеозаписів. Так з'явився YouTube. Вони зареєстрували доменне ім'я YouTube.com 15 лютого 2005 і приступили до розробки технології функціонування сайту - в гаражі Харлі. Чен, програміст, за допомогою мови AdobeFlash організував показ відеокліпів в браузері. Харлі, експерт з призначеним для користувача інтерфейсів, розробив систему тегів, що дозволяють користувачам ідентифікувати ті кліпи, які їм сподобалися, і ділитися ними. Всі разом вони створили спосіб показу роликів на сторінках сайтів користувачів, що дозволило YouTube значно розширити аудиторію. Публічна бета-версія сайту була представлена ​​вже в травні 2005 року. 

Після кількох місяців роботи над помилками YouTube був офіційно запущений в грудні 2005 року. YouTube придбав величезну популярність практично з перших днів роботи. У перший місяць його відвідали три мільйони користувачів - відмінний результат для стартапа. Число відвідувачів потроїлось на третій місяць функціонування (в лютому 2006 року) а  до кінця першого року роботи сайту аудиторія ресурсу досягла 38 мільйонів. Це вивело YouTube в десятку найбільш відвідуваних сайтів Інтернету і зробило його одним з найбільш швидкозростаючих сайтів в історії. 

Такий прогрес не міг пройти непоміченим, особливо конкуруючими сайтами. Найбільший з них, Google, зробив пропозицію про покупку YouTube - і придбав його в жовтні 2006 року, заплативши 1,65 мільярда доларів: неймовірна сума для такої молодої компанії, яка до моменту покупки ще не почала приносити значною виручки. Таким чином  YouTube опинився в самому центрі могутнього флоту Google. При цьому YouTube продовжує працювати незалежно від флагмана - він виглядає і діє практично так само, як до покупки його Google. Змінився тільки масштаб діяльності. Число роликів та відвідувачів сайту продовжує рости, і це відрадний факт для тих, хто хоче скористатися наданими YouTube можливостями. Тільки за останні два роки трафік YouTube подвоївся. 

Наскільки ж великий YouTube сьогодні? Згідно маркетинговим дослідженням компанії comScore, YouTube є третім сайтом усього Інтернету з 146 мільйонами користувачів у серпні 2010 року. Ці користувачі дивляться колосальну кількість роликів - понад два мільярди на день, і це становить 40% всього відео, що проглядається в Мережі. Хто дивиться YouTube - і що вони дивляться? Не дивно, що YouTube для багатьох користувачів замінює перегляд традиційного телебачення. За даними Google, середній глядач YouTube проводить в Мережі 164 хвилини в день. Глядач традиційного телебачення дивиться його в середньому 130 хвилин. Глядачі YouTube заповнюють всі вікові і демографічні групи. Найпривабливіший сегмент - 18-44 років - становить 56% глядачів YouTube. З точки зору гендерного розподілу перекоси майже відсутні: 55% чоловіків і 45% жінок. 

Більше того - глядачі YouTube є активними. Звичайно, більшість з них як і раніше дивиться YouTube на своїх комп'ютерах, але ця ситуація змінюється. Все більше і більше користувачів робить це на своїх мобільних телефонах, перебуваючи в русі. YouTube для iPhone - один з найбільш популярних додатків MacOS. Зростаюче число користувачів звертаються до YouTube вдома, тим більше все більша кількість телевізорів і Blu-ray-програвачів мають можливість підключення до Інтернету і перегляду роликів з YouTube. 

YouTube надає колосальну аудиторію при мінімальних інвестиціях. Це «канал мрії» для будь-якого маркетолога. Зрозуміло, що YouTube підходить не для всякого бізнесу, і на сайті YouTube панує жорстка конкуренція за увагу відвідувачів. Вам треба правильно зробити багато речей, щоб отримати бажаний результат. Великий бізнес давно використовує відеомаркетинг - у формі традиційної телевізійної реклами. Але телевізійні ролики дороги і тому зазвичай недоступні малому бізнесу, за винятком, можливо, нічних слотів на місцевих каналах. Однак завдяки YouTube як великий, так і невеликий бізнес можуть дозволити собі маркетинг за допомогою онлайнового відео. Ціна розміщення ролика на YouTube дорівнює нулю. YouTube не бере плати за завантаження, зберігання та показ відео. Ваші витрати будуть настільки низькими, наскільки ви цього захочете, бо вони будуть полягати тільки у вартості зйомки і редагування відео. Дуже небагато роликів на YouTube знімають професіонали за великі гроші. Це робить маркетинг на YouTube доступним практично для будь-якого бізнесу.

Залучення глядачів - вірний спосіб просування вашого бізнесу. Якщо ви ніколи не виготовляли рекламний відео-або теле-ролик, ви навряд чи будете в цьому впевнені. Але в більшості випадків коротке відео може привести до вибухового росту трафіку на ваш сайт або збільшення числа дзвінків по ваших телефонах. Давайте скажемо прямо: споживачі люблять дивитися відео. Наше суспільство все більше стає суспільством глядачів, а не суспільством читачів. Середній споживач швидше подивиться відео, ніж прочитає текстову рекламу. Подобається вам це чи ні, але вам треба про це знати і адаптувати свій маркетинговий комплекс до цієї тенденції. І ось що важливо: чим цікавіше відео, тим більшу аудиторію воно приверне. Ви можете дати багато інформації в короткому трихвилинному ролику і піднести її у розважальній і захоплюючій формі. Люди люблять, щоб їх розважали, навчали і інформували, а онлайнове відео може зробити всі ці три речі відразу і, крім того, показати ще й продукт або послугу, які ви пропонуєте. 

Служба DoubleClick провела в 2006 році дослідження, яке систематизувало вигоди, принесені інтернет-відеорекламою. Глядачі натискають кнопку Play на відеороликах в два рази частіше, ніж клікають на традиційні графічні банери. Крім того, відношення числа кліків до числа показів для відеороликів в чотири-п'ять разів більше, ніж для текстової або графічної реклами. Глядачі насправді звертають увагу на рекламні ролики в Інтернеті. В середньому переглядають дві третини їх довжини. Ось як оцінив ці результати Рик Брюнера, директор з досліджень DoubleClick: «Рекламні інтернет-відеоролики стають потужним засобом як для збільшення впізнаваності бренду, так і для зростання продажів. Результати показують, що інвестиції в розміщення таких рекламних роликів окупаються швидше і дають більший ефект. У найближчі роки і навіть місяці ми очікуємо побачити значне зростання кількості компаній, які отримують відмінні результати від рекламних кампаній онлайнового відео ».

При правильному виконанні ролик на YouTube може додати «вірусний» компонент до вашої маркетингової інтернет-стратегії. Коли ви розміщуєте відео на YouTube, воно починає жити власним життям. Його переглянуть тисячі відвідувачів, розмістять на безлічі сторонніх сайтів і блогів, посилання на нього будуть пересилатися електронною поштою. Вам треба тільки подбати про те, щоб пристосувати ваше повідомлення до потреб аудиторії YouTube, і ви почнете одержувати трафік від натовпів людей, які відвідують YouTube щодня. Кожен відвідувач, який переглянув ваше відео, тепер стає вашим потенційним покупцем - за умови, звичайно, що ви не забули включити в ролик адресу вашого сайту або іншу контактну інформацію. 

Не має значення, яким бізнесом ви займаєтеся і який його масштаб. Ви можете створювати ефективно працюючі ролики, які привернуть глядачів YouTube до вашого сайту або телефонів. На YouTube відмінних результатів може домогтися бізнес-якого типу: місцевий, національний і міжнародний, рекламне і рієлторськоє агентство, консультант і оратор-мотиватор, роздрібний інтернет-магазин і постачальник товарів і послуг для B2B. З одного боку, все більше глобальних брендів вбудовують YouTube в свій маркетинговий комплекс. Це American Express, Coca-Cola, Ford, Home Depot, Old Spice, Progressive Insurance, Sears, Starbucks ... Цей список постійно поповнюється (не кажучи вже про те, що всі найбільші медіакомпанії, від CBS до Disney, поширюють свій контент безпосередньо через сайт YouTube). 

Що стосується невеликих фірм, то їх дуже багато, щоб навіть починати перерахувати. Я бачив ролики компаній, що виробляють аксесуари для акваріумів, комп'ютерні кабелі, запчастини для мотоциклів ... Ріелтори використовують YouTube для демонстрації прогулянок по пропонованих ними об'єктах  нерухомості. Туристичні агентства на YouTube демонструють місця, куди може відправитися мандрівник. Гончарні компанії застосовують сайт YouTube для продажу своїх горщиків, а емітенти кредитних карт - для того, щоб навчити клієнтів, які звикли користуватися касами, справлятися з терміналами. Так що YouTube експлуатується компаніями будь-яких розмірів для будь-яких цілей. Якщо те, що ви продаєте, має хоч яку-небудь візуалізацію (а це буває практично завжди), YouTube буде відмінним засобом поширення ваших маркетингових повідомлень. 

Як ви можете використовувати YouTube для маркетингу вашого бізнесу? Величезна кількість компаній використовують YouTube для свого маркетингу, і нас не повинно дивувати, що існує маса різних способів робити це і маса цілей, які можуть бути реалізовані за допомогою цього сайту. Деякі компанії застосовують YouTube для збільшення поінформованості про свої бренди. Інші - для просування окремих продуктів або збільшення продажів у роздрібних магазинах або на сайті. Треті - як частину своєї системи підтримки споживачів або продуктів, для навчання, навіть для залучення нових працівників і організації комунікацій з персоналом. Все, що ви хочете сказати людині чи групі людей, ви можете передати у відеоролику і поширити його за допомогою YouTube. 

Великі національні компанії та провідні рекламодавці часто використовують YouTube для збільшення впізнаваності своїх брендів. Замість фокусування на окремих продуктах чи послугах такі ролики просувають бренд компанії, часто майже в такій же стилістиці, яка використовується для створення традиційної телевізійної реклами. Як показує практика, онлайнове відео краще пристосоване для передачі повідомлень про бренд, ніж традиційні телевізійні ролики. Дослідження Міллварда Брауна з'ясувало, що перегляд відео в Мережі приводив до 82%-ї впізнаваності бренду і 77%-ного запам'ятовування продуктів у порівнянні з 54%-ною впізнаваністю бренду і 18%-ним запам'ятовуванням продуктів для аналогічної телевізійної реклами. Експерти впевнені, що причина цього в тому, що глядачі в Інтернеті більше залучені в перегляд у порівнянні з глядачами телебачення. Інтернет - більш інтерактивна сфера, ніж телебачення з його пасивним спостереженням. Ролики, що ставлять за мету збільшити впізнаваність бренду, зазвичай розважальні і використовують ненав'язливі методи для закріплення імені і образу бренду у свідомості глядача. 

Ви можете використовувати YouTube як для просування цілого бренду, так і для просування окремих продуктів. Для цього потрібно більш прямолінійний підхід, хоча як і раніше важливо створити ролик інформативний, навчальний або розважальний. Ви можете продемонструвати продукт у дії або його використання в ході якої демонстрації. Переконайтеся, що ви включили достатню кількість зображень вашого продукту і не забули зробити посилання на свій сайт, де відвідувач зможе знайти більш детальну інформацію про товар. Такі відеоролики можуть бути і загальними за тематикою (що, до речі, зробить їх більш довгоживучими) або конкретними і спрямованими на просування короткострокових акцій. Звичайно, відео, яке представляє собою всього лише рекламу магазину, навряд чи приверне багато глядачів. Треба постаратися знайти спосіб показати магазин, не акцентуючись на пропозиції гігантських знижок або накопичувальних програм. Наприклад, ви можете записати невелику прогулянку по вашому магазину або виділити деякі його відділи або сервіси. Ви навіть можете виготовити навчальне відео, яке демонструє пропоновані вами товари і послуги. Відео має бути інформативним, і ваші шанси на залучення уваги відвідувачів збільшаться. 

YouTube - відмінний канал для генерування прямих продажів товарів і послуг. Ви повинні показати продукт або послугу у дії, а потім перенаправити відвідувача на ваш сайт, де можна здійснити покупку. Один з кращих способів демонстрації продукту - це інструкція з відео. Покажіть докладно, як вашим товаром треба користуватися, які в нього корисні функції, - і ви завоюєте глядача. Ключ до конвертації переглядів в гроші - демонстрація вашої інтернет-адреси чи телефону протягом всього ролика. Додайте контактну інформацію на початку відео, в кінці і внизу вікна на всій його довжині. Зробіть все, щоб полегшити зацікавивленим глядачам пошук додаткової інформації і розміщення замовлення. (І, до речі, буде не зайвим згадати в ролику і ціну продукту.) 

Далеко не всі компанії використовують YouTube для залучення нових споживачів. Деякі застосовують його для допомоги існуючим клієнтам. Розгляньте найпоширеніші проблеми та питання клієнтів і створіть одне або декілька відео для відповіді на питання і рішення проблем. Якщо ви можете допомогти своїм клієнтам таким чином, ви надасте їм корисну послугу і знизите витрати своєї компанії на підтримку - і все це за допомогою практично безкоштовного ролика на YouTube. Візьмемо, наприклад, AutoDeskInventor - потужну комп'ютерну програму для 3D-дизайну від компанії AutoDesk. Знаючи, що її клієнти потребують великого обсягу післяпродажної підтримки, компанія створила серію роликів для YouTube, що демонструється, як треба інсталювати, конфігурувати і використовувати програму. Ці ролики виявилися вкрай корисними - і допомогли компанії значно знизити витрати на традиційну технічну підтримку. Те ж саме відноситься до вирішення конкретних проблем підтримки продукту або технічної підтримки. Якщо ви виробник комп'ютерів, ви можете зробити відео про те, як треба додавати додаткову пам'ять або інсталювати зовнішній диск. Якщо ви виробник автомобілів, ви можете створити відео про те, як треба міняти підфарники або перевіряти рівень масла.  

Ваша компанія може використовувати YouTube і для внутрішніх цілей. Розглянемо, наприклад, питання навчання продажу або освоєння нових продуктів персоналом. Як найкраще організувати комунікації з продавцями? Раніше вам треба було зібрати їх усіх з всієї країни в центральний офіс і провести як мінімум одноденний тренінг. Зрозуміло, що це коштувало дорого і вимагало значних організаційних зусиль. Зараз ви можете використовувати для цього YouTube. Створіть серію коротких навчальних роликів. Все, що вам треба зробити, - це завантажити ролики на YouTube і надати доступ до них вашим продавцям (YouTube допускає організацію закритого доступу до роликів). Продавці можуть дивитися ролики в будь-який зручний для них час, не витрачаючись на переїзди. Ви економите гроші, продавці економлять сили й час, і ви ще створюєте архів інформації про продукт, доступ до якого можете надати будь-коли будь-якій людині. 

Ви можете використовувати YouTube для всіх видів внутрішньокорпоративних комунікацій. Замість проведення великого зібрання, на якому, наприклад, великий бос виступає з щорічним посланням «про положення в компанії», запишіть його виступ на відео і розмістіть в приватному каналі на YouTube. Працівники зможуть подивитися його, коли їм це буде зручно: за робочим столом, в дорозі або навіть вдома. Насправді вже багато компаній з'ясували, що YouTube - найшвидший і ефективний спосіб поширення будь-якого роду інформації серед співробітників. При правильному виконанні можна отримувати інформацію практично в режимі реального часу, використовуючи всі переваги спілкування face2face, - набагато краще, ніж це дозволяє розсилка циркулярів по електронній пошті. 

Нарешті, не треба недооцінювати можливості YouTube як інструменту для залучення нового персоналу. Якщо у вас є вітальне відео про вашу компанію, розмістіть його на YouTube і зробіть його публічним. Вважайте це вправою з піару в області залучення нових талантів - це такий же маркетинговий проект, але на користь вашого HR-департаменту. Ви можете дати посилання на це відео у всіх своїх рекрутингових матеріалах і навіть в традиційних рекламних модулях. Не обмежуйтеся одним довгим роликом про всю компанію - зробіть окремі відео для департаментів та підрозділів, а також відео для ілюстрації цінностей компанії, бонусів, пільг та мотивації для персоналу і т. д. Найкращий інструмент рекрутингу - ваші нинішні співробітники. Додайте у ваші ролики побільше інтерв'ю з ними, щоб продемонструвати «людське обличчя» вашої компанії. 

Які типи відео для просування вам треба робити? Давайте зараз звузимо фокус і зосередимося на промовідео, тобто роликах, призначених для маркетингу компанії, її брендів, продуктів і послуг. Які типи роликів найкраще підходять для донесення вашого повідомлення до вашої цільової аудиторії? Адже таких типів - величезна кількість, в залежності від виду бізнесу або продукту, маркетингом яких ви займаєтеся. Ключ до вибору правильного типу - це пропозиція такого відео, яке користувачі YouTube дійсно хочуть побачити, тобто яке має якусь розважальну, навчальну або інформаційну цінність. Ваше відео має розважати, навчати чи інформувати - інакше ніхто не захоче його подивитися. 

Один із способів добитися уваги відвідувачів YouTube - зробити аналог інформаційної реклами, тобто ролик, що надає користувачеві корисну інформацію. Такою інформацією може бути все що завгодно - від огляду нового продукту до виступу співробітника компанії, що обговорює нові напрямки розвитку вашої галузі. Це реалізація новинного підходу, при якому відвідувач стає більш поінформованим після перегляду ролика, ніж він був до перегляду. Наприклад, якщо ви турагент, ви можете зробити інформаційний ролик у вигляді екскурсії по пропонованій вами пам'ятці. Або, можливо, ви захочете продемонструвати кілька слайдів, які порівнюють вартість поїздки на різні курорти. Найголовніше - надати інформацію, яку ваш поточний або потенційний клієнт знайде по-справжньому корисною. Це дозволить виробити репутацію вашої компанії як експерта в обраній області - і коли клієнт дозріє для розміщення замовлення, він згадає про корисну інформацію, якою ви з ним поділилися.

Звичайно, вам треба обов'язково нагадати споживачеві, хто ви такі і як з вами зв'язатися. Це означає, що на початку і в кінці ролика повинні бути титри з адресою вашого сайту або телефоном. Цю інформацію можна також розмістити на протязі всього ролика, а також у текстовому описі. Отже, вам треба надати достатню кількість корисних даних, що мають практичну цінність для відвідувачів, і максимально полегшити перехід на ваш сайт за додатковою інформацією або оформленням замовлення. Такий ролик не може бути прямою рекламою.

Інший підхід - це навчання глядачів, демонстрація корисного застосування вашого продукту або послуги або покрокової інструкції з виконання того, що глядач хоче зробити. Наприклад, якщо ви продаєте запчастини до побутової техніки, ви можете зробити відео, що показує, як змінити фільтр в холодильнику або лампу в сушарці. Якщо ви пропонуєте послуги по деревообробці, створіть ролик про те, як самому зробити книжкову шафу. Якщо ви керуєте магазином шин, запишіть на відео, як перевірити тиск у шині або змінити колесо. Найголовніше - надати по-справжньому корисний контент. Тут не повинно бути нічого теоретичного або глибокодумного. Увага користувачів YouTube приверне тільки саме практичне і земне. Опишіть вирішення найбільш поширеною проблеми, щоб залучити максимальну аудиторію, створіть покрокову інструкцію і потім використовуйте це відео для продажу інших товарів і послуг.

Інформування та навчання дуже важливі, і ви залучите велике число відвідувачів YouTube, якщо зробите все правильно. Але всі люблять, щоб їх ще й розважали, і саме тому чисто розважальні ролики впевнено очолюють списки з найбільшими переглядами. Можливо, ви знайдете веселий спосіб використовувати ваш продукт або послугу. Можливо, ви поставите вашого президента або CEO в смішну ситуацію. Можливо, ви дасте огляд продукту або галузі з якоїсь кумедної сторони. А можливо, ви доручите творчу частину професіоналам і замовите виготовлення такого ролика креативному агентству. Але що б ви не робили, це має бути цікавим для глядача і хоч трохи смішним. Воно повинно провокувати глядача на повторний перегляд і на те, щоб він поділився з друзями. «Вірусні» ролики з'являються тому, що користувачі діляться посиланнями на них один з одним - а люди вже точно прагнуть поділитися тим, що розважає сильніше. 

Як ви побачили, існує маса способів використання YouTube вашою компанією - від традиційного маркетингу продуктів і брендів до організації підтримки споживачів і комунікацій зі співробітниками. У більшості випадків вам не треба витрачати цілий статок на виробництво роликів; ви можете виготовляти їх швидко і дешево. І, природно, вам не треба платити ні копійки YouTube: все, що ви розміщуєте на цьому сайті, повністю безкоштовно. Важливо не витрачати багато часу і сил на зайвий аналіз і роздуми: не бійтеся починати, навіть якщо ваші перші ролики здадуться вам занадто скромними. YouTube дозволить вам потренуватися і навчитися робити більш ефектні відео. Тим більше що ви не зможете отримати ніяких вигод рівно до тих пір, поки не опинитеся в Мережі!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?